wtorek, 5 lutego 2013

Nie wiem, nie znam się, ale na dobry kryminał zawsze znajdę czas

Dobry kryminał zawsze w cenie.

Jak już pisałam tutaj , ciekawą serię niedawno zaczęłam czytać. A że pokusiłam się na wydanie tych kilkudziesięciu złociszy na wyprzedażach, to i stałam się dumną i bladą posiadaczką CZTERECH tomów serii o Fandorinie. W planach kolejne zakupy *^-^*.

Wprawdzie sądziłam, że akcja rozpocznie się od zakończenia poprzedniego tomu, ale tak się nie stało. Do fabuły została wprowadzona kolejna osoba - płci tym razem żeńskiej. Dziewczę śmiało wyrusza w drogę, by odnaleźć swojego wojaka, który jakoby nieco zapomniał o swojej prawie żoneczce.

Wszystko miało odbyć się zgodnie z planem, ale plany biorą w łeb, gdy lekkomyślna dziewczyna pozostawia opiekę nad swoimi bagażami niezbyt uczciwemu dżentelmenowi, tfuuu, zbirowi miało być. Pozostawiona sama sobie, w niezbyt wyszukanej gospodzie rozmyśla nad swoimi możliwościami kontynuacji podróży. Szanse jednak na to wydają się być marne.

"Gieroj" na szczęście pojawia się w odpowiedniej chwilii, jednak do błyszczącego w zbroi rycerza, który ratuje honor damy, mu strasznie daleko. Budzi tym samym niejako odrazę, a co najmniej rozczarowanie u Warii. Ale będąc z natury osobą pragmatyczną przyjmuje propozycje swojego nowego towarzysza. Przy okazji wikła się w aferę polityczną, sama nie zdając sobie z tego sprawy.

Sprawnie i z humorem napisana książka. Ciekawa jestem, co zaskoczy mnie w kolejnym tomie. Polecam.

Na podstawie tej książki powstał również film, o tym samym tytule. Czy jest to wierna ekranizacja ?- nie wiem - jeszcze go nie widziałam.


Moja ocena : 5/6
"Gambit turecki" Boris Akunin
ISBN 978-83-7799-643-0
Wydawnictwo Świat Książki
str. 198

3 komentarze:

  1. O książce autora czytam co jakiś czas pozytywne recenzje. Mnie jest zupełnie obcy. Przymierzam sie jednak do zmiany tego stanu rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. oo nie wiedziałam, że film jest, chętnie obejrzę. "Gambit turecki" bardzo mi się podobał, taka typowa powieść szpiegowska. Jedna z lepszych książek w tej serii.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są zawsze mile widziane:)